tisdag 26 november 2013

Babytofflor

Jag brukar inte sticka eller virka på beställning. Jag har så många planer, idéer och mönster som jag vill prova på, så jag anser att jag inte har tid att sticka eller virka åt någon annan. Undantaget min familj då. Men så frågade min arbetskompis om jag kunde tänka mig att fixa babytofflor åt henne och några färdiga sådana har jag inte i min låda, bara vanliga yllesockor. Ett par babytofflor tar inte så länge tänkte jag, och bestämde att den här gången kan jag fixa på beställning. Bara för att det var ett par tofflor som inte tar så lång tid.
Lång tid tog det inte heller, 45 minuter per toffla (jag tog inte tid, utan jag såg på film samtidigt. Ett par tofflor = en film). Det blev tre par i olika garn och olika storleks virknål innan jag var nöjd. Det sista paret blev bäst, och därför visar jag bara det. Mönstret tog jag härifrån, och det paret som blev bäst gjorde jag av dubbel tråd rött Nalle-garn och virknål 4 mm. De bruna träknapparna hittade jag i min låda och eftersom jag inte längre minns till vad jag en gång har köpt dem så tog jag dem till det här projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar