söndag 6 oktober 2013

Garter Yoke Baby Cardi

Den randiga stickningen har varit klar några dagar redan, och igår sydde jag i knapparna (heja mig, ibland blir det faktiskt gjort innan stickningen hamnar i någon låda!).



Mönstret e Garter Yoke Baby Cardi av Jennifer Hoel, som finns gratis på Ravelry. Jag gjorde hela tröjan rätstickad istället för bara oket och kanterna som mönstret visar. Mönstret finns bara i en storlek, men storleken kan justeras genom att använda olika tjockt garn och göra längre/kortare kropp och ärmar. Jag tror att min passar en ganska liten baby, typ nyfödd till några månader. Ärmarna blev lite i kortaste laget eftersom garnet tog slut. Meningen var ju att jag skulle använda upp allt restgarn så det blev som jag ville! Den e stickad på min älskade Karbonz rundsticka storlek 3 mm. Eller var det 3,25 mm? Inte ens en vecka sen den blev klar och jag har redan glömt.. Garnet e i alla fall Drops Baby Merino, det minns jag åtminstone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar