söndag 27 oktober 2013

Angry Birds

Meningen igår var att jag skulle fästa alla trådar på mina vantar, men när min systerson såg dem sa han direkt att han också behöver vantar. Eftersom han e en sån som använder vantar endast då det e riktigt kallt ute, tog jag direkt till mig beställningen och började sticka ett par åt honom av restgarnerna av mina vantar. För att sedan få honom att säkert använda dem lovade jag göra med Angry Birds på, för han e i en period nu då han tycker om det. Jag e ganska snabb på att sticka men inte så snabb som han ville att jag skulle va.. Han ville ju ta hem dem direkt igår kväll. Jag hann bara få en vante minus tummen klar tills dess. Men sen stickade jag klart också den andra igår och i morse började jag sy på Angry Birds bilden. Att sy dit bilden på båda vantarna tog lika länge som att sticka båda vantarna. Och jag kan bara konstatera att jag inte e så bra på det. Nästan lika blev de i alla fall och jag e nöjd över att jag fick det fixat. Men ett par till gör jag inte. På en tid i alla fall..
Vantarna e stickade i sockgarnet Silja, med stickor 3 mm, helt på fri hand och mätt på systersonen vartefter jag stickade för att få rätt storlek. Bilden e sydd efteråt med maskstygn av diverse olika garner. Det röda e Maija, det gula nånting mamma hittade i en påse (väldigt gammalt tror jag, och det fanns bara några meter) och det vita tror jag e Novita Wool, också det nånting som mamma hittade i hennes korg.
Nu återstår att se om han faktiskt använder dem.

2 kommentarer: