torsdag 18 april 2013

Sockproblematiken

Ska sticka ett par sockor åt min lillasyster eftersom hon har slitit hål på de förra jag stickade åt henne. Hon har valt färg, jag har valt garn och vi har kommit överens om mönster till sockorna. Igår började jag sticka, jag gör båda på en gång från tån upp. Mönstret är verkligen inte svårt men jag har lyckats göra fel tre gånger och har varit tvungen att repa upp typ 7 varv/gång. Nu har jag äntligen stickat första mönsteromgången rätt och passade på att prova sockan på min egen fot. Gissa vad jag upptäcker då? Jo, att sockan blir för bred för foten. Det e ju inte roligt med för stora sockor så nu ska jag repa upp en gång till.. Men nu tror jag att jag ska leta reda på ett annat mönster också, för det här mönstret blir inte riktigt bra i garnet jag använder.
Usch så trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar